Klient i agencja reklamowa to nieodłączne od siebie byty. Jeden nie może żyć bez drugiej, a druga bez pierwszego. Poszukują się wzajemnie, aż wreszcie się odnajdą i połączą podczas pracy nad określonym zleceniem. Ważne więc jest to, aby byli do siebie dopasowani. Tylko wtedy, jeśli wystąpi między nimi synergia, efekty będą zadowalające dla obu stron.
Sposoby współpracy
Jak więc wygląda współpraca na linii klient – agencja reklamowa? W dużej mierze zależy to od tego, jaką specyfikę ma dany klient i jaką specyfikę ma dana agencja. W poszczególnych firmach obowiązują bowiem różne modele działania. Zasadniczo jednak w większości przypadków wszystko zaczyna się od tego, że klient objaśnia, co takiego chciałby uzyskać. Następnie zaś agencja reklamowa w oparciu o sugestie klienta przygotowuje wstępny projekt. Klient może go zaakceptować albo zgłosić poprawki. I w ten sposób, wskutek krótszej lub dłuższej wymiany pomysłów i spostrzeżeń przez klienta i agencję reklamową dochodzi się do uzyskania ostatecznego rezultatu, który będzie zadowalający dla każdej ze stron.
Czasem jednak zdarza się też tak, że agencja ma w swojej ofercie pewne gotowe propozycje. Kiedy właśnie tak jest, to wtedy klient już od razu może spojrzeć na pakiety sugerowane przez agencję i stwierdzić, czy któryś z nich mu odpowiada. Z jednej strony może się to przyczynić do skrócenia całego okresu dochodzenia do optymalnego rozwiązania i wyjść z korzyścią zarówno dla klienta, jak i dla agencji reklamowej. Może się jednak zdarzyć również i tak, że to właśnie po wstępnym przejrzeniu oferty zainteresowana osoba stwierdzi, że to nie dla niej, i w ogóle nie dojdzie do nawiązania żadnej współpracy. Wtedy nie będzie można zaś powiedzieć ani, że zadowolony jest klient, ani że zadowolona jest agencja.
Warto zadbać o to, żeby współpraca na linii klient – agencja reklamowa układała się bez zarzutu. Najprostszą drogą do osiągnięcia takiego stanu jest oczywiście odpowiednio poprowadzona komunikacja. Taka, w której nie wystąpią żadne zakłócenia.