Brief dla agencji to dokument, w którym znajdują się informacje niezbędne do przygotowania oferty marketingowej. Im więcej szczegółów, tym lepiej. Klienci często bagatelizują istotę briefu i udzielają dość lakonicznych odpowiedzi. Tymczasem dzieląc się możliwie jak największą ilością danych, można przygotować lepiej dostosowaną do potrzeb ofertę.
Poznaj pytania, na które musisz sobie odpowiedzieć, przygotowując brief dla agencji reklamowej.
- Jaki cel chcesz osiągnąć? Musisz wiedzieć, dlaczego właściwie chcesz prowadzić kampanię reklamową. Do najważniejszych celów zaliczamy: zwiększenie sprzedaży, budowanie świadomości marki, budowanie wizerunku, pozyskanie nowych klientów itd.
- Czym wyróżnia się twoja firma, produkt lub usługa, którą chcesz promować? W tym przypadku warto wskazać nie tylko to, czym zajmuje się firma, ale również wszystkie cechy, które wyróżniają ją na tle konkurencji. Należy przedstawić zarówno swoje mocne, jak i słabe strony. Odpowiedz na pytanie, na jakim etapie rozwoju firmy jesteś, a do czego dążysz.
- Do jakich klientów chcesz trafić? Każde działanie reklamowe musi być skierowane do konkretnej grupy docelowej. Nie można tworzyć kampanii „dla każdego”, ponieważ zwykle jest to przedsięwzięcie z góry skazane na nikłe rezultaty. Nikt tak dobrze jak ty nie za swoich klientów, dlatego też powinieneś podzielić się możliwie jak najbardziej szczegółowymi informacjami na ich temat z agencją.
- Jakie działania marketingowe najbardziej cię interesują? Na podstawie informacji w briefie agencja przygotuje dla ciebie zbiór najbardziej dopasowanych propozycji działań reklamowych, jednak powinieneś też podzielić się swoimi preferencjami na ten temat.
- Jaki masz budżet? Wskaż w briefie, jaki budżet chcesz przeznaczyć na działania reklamowe.