Agencje reklamowe zajmują się planowaniem, organizowaniem, wdrażaniem oraz kontrolą kampanii reklamowych dla innych podmiotów. Duże zainteresowanie wdrażaniem tego typu działań sprawiło, że na rynku pojawiło się dużo firm oferujących swoje usługi, nie zawsze niestety kompetentnych i profesjonalnych. Jak zatem znaleźć i zatrudnić rzetelną i skuteczną agencję reklamową?
Przede wszystkim ludzie
Stając przed wyborem agencji reklamowej, należy zwrócić szczególną uwagę na pracujących tam ludzi. Dlaczego? To kreatywny i zgrany zespół buduje wartość firmy. Doświadczenie i zaangażowanie poszczególnych członków jest podstawą działania całej załogi. Istotny jest także sposób komunikacji z klientem. Pracownicy agencji powinni być skoncentrowani na potrzebach i oczekiwaniach zleceniodawcy. Zadawanie pytań, czy też chęć poznania konkurencji, świadczy o zaangażowaniu w temat oraz chęci znalezienia nieszablonowych działań. Pracownicy agencji muszą także regularnie udzielać klientom informacji na temat narzędzi, które zostaną użyte podczas kampanii, sposobu analizowania przebiegu kampanii oraz raportowania postępów prac.
Dotychczasowe osiągnięcia i kompetencje
Przed zaangażowaniem konkretnej agencji reklamowej, warto poznać opinię o niej. Najlepiej spytać o przebieg współpracy i poziom zadowolenia z usług kilku poprzednich klientów. Ale to nie wszystko. Pomocne może być sprawdzenie rankingów agencji w prasie branżowej. Warto także zapoznać się z dotychczasowymi osiągnięciami i dokonaniami oraz przejrzeć portfolio zawierające realizacje wykonanych projektów – dobrze, gdy są one nieszablonowe. Dla pewności można sprawdzić wykształcenie i kompetencje pracowników, chociaż ich kreatywność wcale nie musi iść w parze z ukończonymi szkołami. Szeroka wiedza osób zatrudnionych w agencji może być wynikiem wieloletniego zbierania doświadczeń, co bywa wartościowsze od posiadanych świadectw i dyplomów.