Małe przedsiębiorstwo to w większości przypadków niewielki budżet. Sprawia to, że trudniejsze staje się budowanie strategii marketingowej, która tym samym musi być bardzo dobrze dopasowana do mocy przerobowych firmy, ale jednocześnie musi też stanowić szansę na potencjalny sukces.
Sprawdź, z kim konkurujesz i mierz siły na zamiary
Analiza rynku to tak naprawdę podstawa do budowania dobrej strategii marketingowej w małej firmie. Taka analiza wchodzi także w zakres przygotowywanego w naszej firmie audytu marketingowego, który ma na celu sprawdzenie m.in. otoczenia rynkowego przedsiębiorstwa.
Znając otoczenie oraz działania przeprowadzone przez konkurencję jest się w stanie sprawdzić, z kim dokładnie firma się mierzy, co oferują inne firmy, a także jakie są ewentualne luki pozwalające na wybicie się w danej branży. Wszystko to ze świadomością, jak wyglądają własne zasoby przedsiębiorstwa i na jakie kroki może sobie ono pozwolić.
Zadbaj o obecność w sieci
Obecnie strategia marketingowa firm musi obejmować także, a często przede wszystkim, działalność online. Okazuje się bowiem, że wiele osób, zanim podejmie decyzję zakupową, wyszukuje informacji na temat danego podmiotu w Internecie. Przedsiębiorstwo musi więc być obecne online, czy to na profilach społecznościowych, czy wizytówkach firmowych na zewnętrznych portalach, czy może dzięki własnej stronie WWW. Planowanie strategii marketingowej online nie należy jednak do łatwych, zwłaszcza jeśli branża jest konkurencyjna.
Stawiaj na jakość obsługi i produktów
Małe przedsiębiorstwo często jest w stanie zdecydowanie lepiej zadbać o swoich Klientów ze względu na ich mniejszą liczbę. Strategia marketingowa może być w tym przypadku obudowana właśnie wokół promocji wysokiej jakości obsługi i produktów, choć także i w tym przypadku nie mogą być to puste frazesy, a dobrze zaplanowane działania promocyjne.
Jeśli potrzebujesz fachowego doradztwa w zakresie budowania strategii marketingowej w małym przedsiębiorstwie, skorzystaj z naszego eksperckiego wsparcia i wiedzy.