Tylko w roku 2020 działalność zakończyło ponad 170 tys. firm w naszym kraju. Oczywiście ogromny wpływ miała na to pandemia koronawirusa, jednak w wielu przypadkach powodem było także nieprzygotowanie biznesplanu firmy oraz niezaplanowanie jej strategii marketingowej. Ta ostatnia jest obecnie naprawdę ważna, ze względu na ogromną konkurencję w niemalże każdej branży.
Wyróżnij się albo zgiń
Własny biznes to szereg wyzwań, zwłaszcza tych związanych z promocją przedsiębiorstwa. Niestety bez wiedzy oraz doświadczenia w zakresie marketingu trudno znaleźć przewagę i wyróżniki, dzięki którym można lepiej pozycjonować firmę na konkurencyjnym rynku. Właśnie dlatego doradztwo marketingowe to usługa z której warto skorzystać na samym początku działalności. Odważne jest stwierdzenie, że warto zrobić to… jeszcze zanim firma rozpocznie swoje działania. Dzięki temu będzie bowiem można od razu lepiej planować jej działania, a także przygotować się do wymagającej rywalizacji na turbulentnym rynku.
Zminimalizuj ryzyko finansowe
Jednym z największych wyzwań rozpoczynających swoją działalność przedsiębiorców jest ograniczony budżet. Okazuje się jednak, że eksperci w zakresie marketingu są w stanie doradzić, jak uniknąć utraty pieniędzy przede wszystkim wskutek przekierowania ich w nieefektywną reklamę, co często dzieje się na początku działania przedsiębiorstwa. Oczywiście samo doradztwo jest swego rodzaju kosztem. Jednak należy postrzegać je raczej jako inwestycję w to, aby firma już od samego początku nie generowała strat, a zyski.
Mierz siły na zamiary
Właściciel mikroprzedsiębiorstwa ma do wykonania wiele ról i często pracuje sam, korzystając z zewnętrznej pomocy tylko w niewielkim stopniu, np. zlecając usługi księgowe. Często sam zajmuje się także marketingiem, jednak w przypadku braku wiedzy w tym zakresie jest to w większości przypadków zadanie skazane na porażkę. Dlatego doradztwo jest tak istotne już od samego początku działania firmy.
Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie marketingu, koniecznie się z nami skontaktuj.