Firmowy katalog produktów stanowi wizytówkę twojego przedsiębiorstwa, dlatego warto przygotować go z należytą starannością. Powinien być estetyczny, a także merytoryczny, ukazujący całe spektrum oferowanych przez ciebie produktów w sposób wizualnie atrakcyjny, a jednocześnie wyczerpujący.
Zanim przystąpisz do jego przygotowywania, warto:
- przeprowadzić analizę rynku,
- sprawdzić działania konkurencji,
- dostosować katalog produktów do sytuacji firmy, jej oczekiwań, kierunków rozwoju oraz potrzeb.
Wszystkie te czynniki bierzemy uwagę podczas projektowania katalogu, dostosowując go do specyfiki danej branży. Co więcej, przygotowując katalog produktów stosujemy zasady socjotechniki, kierujemy się zasadami psychologii reklamy oraz dbamy o to, aby zawarte w nim materiały reklamowe nie naruszały niczyich praw autorskich. Sprawdź, jak przygotowanie katalogu produktów wygląda w praktyce.
Po pierwsze, postaw na jakość zawartości
Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, aby zawartość katalogu produktów firmowych charakteryzowała się jak najwyższą jakością zarówno jeśli chodzi o treść, jak i grafikę. Zdjęcia powinny być fotografiami w wysokiej rozdzielczości, o nasyconej palecie barw i ukazujące produkty w intrygujący, ciekawy sposób. Przede wszystkim muszą wzbudzić zainteresowanie potencjalnego klienta, dlatego, oprócz postawienia na atrakcyjność wizualną produktów, warto także zwrócić uwagę na jakość krótkich opisów towarów. Ważne, aby w opisie produktu znalazły się nie tylko podstawowe informacje techniczne na jego temat, lecz również jego cechy charakterystyczne, czyniące go wyjątkowym na tle podobnych produktów konkurencji. Co niemniej istotne, opis nie może być za długi. Postaw na krótkie, zwięzłe, a zarazem wyczerpujące treści.
Po drugie, unikaj bałaganu podczas tworzenia katalogu produktów firmowych
Kolejną zasadą, której przestrzegamy podczas tworzenia katalogu produktów firmowych jest zasada zachowywania przejrzystości. Największym wrogiem bowiem każdego katalogu jest… bałagan. Ważne zatem, aby prosty zostały podzielone i uporządkowane według konkretnych kategorii, na przykład ze względu na ich przeznaczenie lub tworzywo, z którego zostały wykonane. Przejrzystość to również odpowiednio dobrana wielkość czcionki do rozmiaru zdjęć oraz do formatu samego katalogu. Zbyt mała będzie nieczytelna, zbyt duża z kolei za bardzo zdominuje znajdujące się w katalogu fotografie. Porządek sprawi ponadto, że potencjalny klient łatwiej i szybciej odszuka w katalogu interesujący go produkt i w związku z tym bardziej prawdopodobny stanie się jego zakup.
Po trzecie, zadbaj o jakość materiałów i druku
Przygotowując katalog firmowy nie można zapomnieć również o zadbaniu o jakość materiałów i druku. Dobierz rodzaj papieru, jego wykończenie oraz gramaturę do rodzaju oferowanych produktów, a także do wielkości i grubości katalogu. W naszej agencji reklamowej nie tylko zaprojektujemy treść katalogu, lecz również dobierzemy odpowiednie materiały. Dzięki różnorodnym możliwościom druku cyfrowego jesteśmy w stanie wydrukować katalogi w każdej ilości, zarówno detalicznej, jak i hurtowej. Drukujemy na papierze standardowym i ozdobnym, powlekanym folią matową lub błyszczącą. Na zaprojektowanym katalogu zastosować możemy ponadto lakier punktowy, w tym wypukły, złocenie oraz tłoczenie.
Pamiętaj, że od dobrze przygotowanego katalogu firmowego z produktami zależy powodzenie twojej firmy orz sprzedaż oferowanych przez ciebie produktów. Decydując się na nasze usługi i zalecając nam projekt oraz druk katalogu firmowego możesz być pewien, że otrzymasz elegancki, atrakcyjny wizualnie wykaz swoich produktów, dzięki czemu zyskasz nowych klientów.