Obecnie coraz więcej czasu spędzamy w sieci. Internet to nasza druga rzeczywistość, gdzie nie tylko rozmawiamy z przyjaciółmi i wyszukujemy informacji, ale również robimy zakupy, oglądamy filmy, słuchamy muzyki itd. Wiele naszych aktywności sukcesywnie przenosi się do internetu. Reklamodawcy podążają za swoimi odbiorcami, dlatego też marketing internetowy rozwija się obecnie niesamowicie prężnie. W związku z tym wiele osób już kilka lat temu wróżyło koniec reklamie zewnętrznej. Okazuje się jednak, że tradycyjne formy promocji nadal mają się dobrze i nic nie wskazuje na to, aby ich skuteczność słabła. Oczywiście efektywność reklamy outdoorowej w dużej mierze zależy od pomysłowości kreacji i przemyślanej realizacji. Ze względu na zwiększającą się ilość bodźców reklamowych odbiorcy są obecnie coraz bardziej wymagający. Niemniej outdoor, wykorzystujący nośniki w przestrzeni publicznej, nadal trafia do reklamobiorców, wspierając prowadzone kampanie marketingowe.
Reklama zewnętrzna – to jeszcze nie koniec
Przewidywania, że reklama zewnętrzna “skończy się” w dobie marketingu internetowego okazały się nieprawdziwe. Statystyki pokazują, że z roku na rok outdoor przynosi wręcz coraz większe dochody firmom reklamowym. W dużej mierze wynika to z faktu, że prowadzone obecnie kampanie są przemyślane, poparte dokładną analizą rynku i preferencji odbiorców. Dane wielkopowierzchniowe “płachty”, które niekiedy wręcz szpeciły krajobraz miejski, obecnie ustępują miejsca nośnikom wyposażonym w nowoczesne technologie, które same w sobie stanowią ciekawe zjawisko, przez co jeszcze trafniej docierają z przekazem do zainteresowanych osób.
Co wpływa na skuteczność reklamy zewnętrznej?
Skuteczne reklamy zewnętrzne koncentrują się przede wszystkim na efektach wizualnych. Oczywiście podstawą jest staranne i przemyślane przygotowanie. Wszelkie elementy graficzne muszą być nie tylko ciekawe, ale i profesjonalnie wykonane. Profesjonalizm to podstawa, gdyż odbiorcy są doskonale zaznajomieni z tą formą przekazów promocyjnych, dlatego też szybko zidentyfikują wszelkie uchybienia reklamodawców. Właściwie dobrana kolorystyka, czytelne napisy, oryginalne elementy graficzne to gwarancja tego, że nasza reklama zapadnie w pamięć odbiorców. Nie mniejsze znaczenie ma unikalny pomysł i oryginalna kreacja, spójna z wizerunkiem marki i wpisująca się w ogólne założenia prowadzonej kampanii marketingowej.