Zapraszamy do kontaktu 81 448 31 20 | info@arfa.pl

Blog Agencji ARFA –ciekawostki branżowe i prezentacje produktów
  • Archiwum
  • Polityka prywatności
  • Arfa.pl
  • Archiwum
  • Polityka prywatności
  • Arfa.pl
2 września 2019  |  By Arfa In BLOG

Identyfikacja wizualna: najważniejsze elementy

system identyfikacji wizualnych

Identyfikacja wizualna (ang. corporate identity) to jeden z najważniejszych elementów wizerunku firmy. Wpływa na wiarygodność firmy, jej konkurencyjność na rynku, a przede wszystkim pozwala na budowanie zainteresowania i zaufania potencjalnych klientów. Przemyślany system identyfikacji wizualnej pozwala na kształtowanie spójnego wizerunku marki, nadając jej indywidualny charakter.

System identyfikacji wizualnej składa się z kilku elementów, chociaż do najważniejszych należy oczywiście logo firmowe, które pozwala wyróżnić się marce spośród konkurencji już na pierwszy rzut oka. Warto jednak pamiętać o szeregu innych czynników, które również mogą mieć bezpośredni wpływ na wizerunek firmy, takich jak np. key visual.

Poznaj najważniejsze elementy identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej składa się ze wszystkich oznaczeń, jakie używane są przez firmę. Są to elementy, które mogą być trafnie zidentyfikowane przez klientów i wyróżniają konkretną markę na tle konkurencji.

Do wizualnych elementów systemu identyfikacji zaliczamy:

  • Podstawowe oznaczenia firmy: logo, nazwa, slogan,
  • Zastosowana w oznaczeniach firmy kolorystyka,
  • Księga znaku,
  • Typografia firmowa, czyli krój i wielkość czcionek,
  • Zastosowane symbole dekoracyjne,
  • Pieczątki firmowe,
  • Materiały marketingowe, takie jak np. ulotki, wizytówki, foldery, gadżety itd.,
  • Wygląd produktów i opakowań,
  • Strona internetowa, w tym zarówno nazwa domeny, jak i design witryny.

Oczywiście na pełną identyfikację wizualną może składać się znacznie więcej poszczególnych elementów, a wspólnie odpowiadają one za wizerunek firmy na rynku.

Key visual a identyfikacja wizualna

Key visual to pojęcie, które odnosi się do wszystkich elementów graficznych, które tworzą typową dla danej marki komunikację wizualną. Do najważniejszych elementów key visual zaliczamy zbiór wszystkich kolorów, typografii, grafik, ikon, ilustracji, zdjęć itp. charakterystycznych dla firmy. To podstawa tzw. księgi znaków, która stanowi instrukcję, jak tworzyć kolejne projekty. Dzięki key visual graficy z zastosowaniem odpowiednich umiejętności i narzędzi mogą łatwo i szybko stworzyć niezbędne opracowanie graficzne spójne z identyfikacją wizualną danej marki.

Etapy tworzenia systemu identyfikacji wizualnej

Tworzenie spójnego systemu identyfikacji wizualnej składa się z kilku etapów. Pierwszym etapem w tworzeniu systemu identyfikacji wizualnej jest analiza firmy, jej stanu obecnego, potrzeb rynkowych, planów marketingowych i rozwojowych oraz kondycji konkurencji. Bardzo ważne jest zgromadzenie wszystkich niezbędnych informacji, które pozwolą na przygotowanie precyzyjnych wytycznych pracy. Na każdym etapie konieczna jest bezpośrednia współpraca z klientem, który zgłasza swoje sugestie i uwagi. Dzięki temu można wspólnie osiągnąć zadowalające i – co najważniejsze – skuteczne rezultaty.

Poprzedni Post
Następny Post
Avatar

Article by Arfa

Related Articles

  • druk-ulotek
    Jakie są korzyści związane z drukiem ulotek dla promocji firmy?
  • AdobeStock_462793014 (1)
    Reklama Zewnętrzna – Czy Nadal Jest Skuteczna?

Kategorie

  • Biznes (1)
  • BLOG (49)
  • Ciekawostki (2)
  • Rozwój (1)
  • Technologia (1)

Archiwum

  • kwiecień 2025 (1)
  • marzec 2025 (1)
  • luty 2025 (1)
  • styczeń 2025 (1)
  • grudzień 2024 (2)
  • listopad 2024 (1)
  • październik 2024 (2)
  • wrzesień 2024 (1)
  • sierpień 2024 (2)
  • lipiec 2024 (1)
  • czerwiec 2024 (1)
  • kwiecień 2024 (1)
  • luty 2024 (1)
  • styczeń 2024 (1)
  • grudzień 2023 (2)
  • październik 2023 (1)
  • sierpień 2023 (1)
  • czerwiec 2023 (1)
  • maj 2023 (1)
  • kwiecień 2023 (1)
  • marzec 2023 (1)
  • luty 2023 (1)
  • wrzesień 2022 (1)
  • sierpień 2022 (1)
  • lipiec 2022 (1)
  • czerwiec 2022 (1)
  • maj 2022 (2)
  • marzec 2022 (1)
  • luty 2022 (1)
  • styczeń 2022 (1)
  • grudzień 2021 (1)
  • listopad 2021 (1)
  • październik 2021 (1)
  • wrzesień 2021 (1)
  • sierpień 2021 (1)
  • marzec 2021 (1)
  • grudzień 2020 (1)
  • wrzesień 2020 (1)
  • lipiec 2020 (1)
  • marzec 2020 (1)
  • wrzesień 2019 (1)
  • lipiec 2019 (1)
  • czerwiec 2019 (1)
  • maj 2019 (1)
  • marzec 2019 (2)

Kalendarz

wrzesień 2019
P W Ś C P S N
« lip   mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

O nas

Zaczęło się od pasji, która stała się sposobem na życie. Reklama od zawsze była w kręgu naszych zainteresowań, dzięki czemu szybko i z sukcesem udało nam się połączyć przyjemne z pożytecznym. Dziś, jako agencja reklamowa swoją wiedzą i doświadczeniem możemy dzielić się z innymi ludźmi, którzy są naszą główną inspiracją.

ODWIEDŹ NAS

Zacznijmy rozmawiać o twoim projekcie lub pomyśle i dowiedzmy się, jak możemy pomóc w rozwoju Twojej firmy. Lublin ul. Wojciechowska 9

TROCHĘ WIĘCEJ O NAS

Zaczęło się od pasji, która stała się sposobem na życie. Reklama od zawsze była w kręgu naszych zainteresowań, dzięki czemu szybko i z sukcesem udało nam się połączyć przyjemne z pożytecznym. Dziś, jako agencja reklamowa swoją wiedzą i doświadczeniem możemy dzielić się z innymi ludźmi, którzy są naszą główną inspiracją.

Galeria

druk wielkoformatowy
Reklama w przestrzeni zewnętrznej
Blog Agencji ARFA –ciekawostki branżowe i prezentacje produktów
  • Archiwum
  • Polityka prywatności
  • Arfa.pl

All rights reserved © 2022 | Arfa s.c.